Archive for Grudzień 24th, 2012

Author:
poniedziałek, Grudzień 24th, 2012
Category: Porady |  Leave a Comment

Nadwaga wyraźnie wpływa bardzo negatywnie na naszą urodę. Wielu ludzi zatem szuka wielu sposobów, aby w jak najszybszym czasie stracić zbędne kilogramy. Mówi się, że aby schudnąć trzeba mniej jeść. Istotnie ograniczenie spożywanego pokarmu jest ważnym elementem odchudzania, jednak trzymanie się wyłącznie tej zasady może przyczynić się do problemów zdrowotnych. Podstawowym bowiem błędem popełnianym przez niektóre osoby pragnące zrzucić zbędne kilogramy jest wyeliminowanie ze swojego jadłospisu potraw, które uznają za zbyt tuczące bez zwrócenia uwagi na zawarte w pokarmach składniki odżywcze. Dobieranie posiłków według własnego uznania jest kuszące, ponieważ pozwala jeść chociaż część tego, na co ma się akurat ochotę. Dieta 1000 kalorii, 1200 kalorii, dieta kopenhaska, Montignaca… Te nazwy są mniej lub bardziej znane, ale często ignorowane. Narzucone jadłospisy takich diet zmuszają bowiem do podporządkowania się ich zasadom i rezygnacji ze swoich pokarmowych upodobań. Przed przystąpieniem do jakiejkolwiek diety trzeba upewnić się, że pozwala na nią aktualny stan zdrowia. Decydując się układać jadłospis po swojemu warto zwrócić uwagę na składniki odżywcze zawarte w wybieranych produktach. Obecnie nie jest to trudne, nawet jeśli czyjaś wiedza w tej dziedzinie jest ograniczona. Wszelkie potrzebne informacje bez problemu odnaleźć można w Internecie.

Innym błędem jest przekonanie, że dobra dieta to ta, która pozwala jak najszybciej stracić niechciane kilogramy. Z tej przyczyny część osób dość szybko poddaje się i rezygnuje z przyjętego sposobu odżywiania, uznając go za nieskuteczny w walce z nadwagą. Szybkie schudnięcie zwiększa zagrożenie niedoborem składników odżywczych, jak również sprawia, że po zaprzestaniu diety łatwiej zacząć z powrotem przybierać na wadze. Następuje więc efekt jo-jo, który przekreśla wcześniejszy wysiłek.

Jednak sama dieta to nie wszystko. Kolejnym elementem odchudzania jest aktywność fizyczna. Warto zwrócić uwagę, że dobierając odpowiednie ćwiczenia mamy szanse pozbyć się nadmiaru tłuszczu z tych miejsc, w których jest on szczególnie niepożądany. Zaczynając ćwiczenia należy pamiętać o spożywaniu odpowiedniej ilości wody. Jest ona podstawowym składnikiem zdrowej diety. Człowiek potrzebuje jej średnio 2, 5 litra w ciągu dnia, jednak w przypadku aktywności fizycznej ilość tę należy odpowiednio zwiększyć.

Bez wątpienia warto się pozbyć zbędnych kilogramów. Pozwoli to poczuć nam się znacznie lepiej, a także wpływie bardzo pozytywnie na naszą urodę. Zyski jakie możemy zyskać dzięki poprawie swojego wyglądu są z całą pewnością warte świeczki. Staniemy się dzięki temu bardziej atrakcyjni fizycznie dla płci przeciwnej, bardziej polubimy siebie, a także zwiększymy swoje szanse na sukces zawodowy.